Holdstart: 5. august 2024 (15. april 1 plads)

Trailerkørekort. B/E den12.marts og 16. april

laugh smileyNæste ledige hold 5. august 2024yes

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2024:

8. januar optaget

15. april  optaget

5. august

21. oktober

Kørekort til bil / Kategori B

Teoriundervisning

Teoriundervisningen inkluderer materialer og teoriundervisning, til teoriprøven er bestået. Du skal følge teoriundervisningen èn gang om ugen i 8 uger, og hver teoriaften varer ca. 3 timer. På teorikurset får du nogle tests i teoriprøver, som minder om færdselsstyrelsens teoriprøver.

Første teoriaften

Første aften får du udleveret undervisningsmaterialer, og en orientering om det kørekort forløb du skal igennem. Vi går også i gang med at lære om bilens udstyr. Det er bedst hvis du har din lægeerklæring med til første eller anden teoriaften. En lægeerklæring bestiller du selv ved din egen læge, og den koster ca. kr. 5oo.-

Førstehjælpskursus til kørekort

For at bestille teoriprøve skal du endvidere have gennemført et 8 timers færdselsrelateret førstehjælpskursus.

Jeg tilbyder kurset på køreskolen og det koster kr. 550,-

Manøvrebane

Kaldes også kravlegården. Her skal du efter grundig vejledning, lære at køre en bil, og selv lave forskellige manøvrer på et lukket område. I vil være 3 elever afsted ad gangen i en varighed af ca. 3 ½ time.

Kørsel på vej

Man skal have mindst 16 lektioner på almindelig vej. Teorien og de praktiske øvelser på vejen følges ad i sværhedsgrad, sådan at hele undervisningsforløbet, går fra lettere til sværere øvelser. Er de lovpligtige 16 kørelektioner ikke nok til, at vi sammen føler du er klar til køreprøven, så må du tilkøbe ekstra kørelektioner.

Køreteknisk anlæg

Inden du skal til prøve får du mulighed for at opleve nogle udfordringer på et lukket køreteknisk anlæg. Du vil opleve at der er naturkræfter der udfordre dig ved øvelser på glat og tør vej.

Der er 4 lektioner på køreteknisk anlæg Ring Djursland

Teoriprøven

Når du har gennemført teoriundervisningen, og vi sammen føler, at du er klar, så bestiller vi en teoriprøve hos færdselsstyrelsen til dig. Det foregår i Grenå. Her er lægeerklæring og førstehjælpskurset vigtigt at have gennemført, for ellers kan du ikke komme til prøve.

Hvis du har lyst til at se, hvordan en teoriprøve foregår, så kan du prøve et af disse link:
trafiktesten.dkhttps://beståteori.dk

.